Lad mig give et eksempel:
I forrige uge opsøgte jeg en lille kagebutik. Jeg ELSKER denne butik, og ikke kun fordi jeg er et madøre. Alt ved den fungerer og den røde tråd er så tydelig, at en perfektionist som mig slapper helt af, når jeg besøger den.
Men det var ikke gået min næse forbi, at stedets eksterne kommunikation haltede lidt og jeg begyndte at blive nervøs for, om mit yndlingssted passede godt nok på sig selv. Så jeg skrev en mail til indehaveren og fortalte om lidt idéer jeg havde til stedets eksterne kommunikation. Indehaveren ville meget gerne mødes med mig, så det gjorde vi.
Vi talte sammen i halvanden time, hvor jeg hørte om deres voldsomt spændende fremtidsplaner, udfordringerne og alt det som man så gerne ville, men ikke havde tid til. Efter mødet sendte jeg derfor:
Men det var ikke gået min næse forbi, at stedets eksterne kommunikation haltede lidt og jeg begyndte at blive nervøs for, om mit yndlingssted passede godt nok på sig selv. Så jeg skrev en mail til indehaveren og fortalte om lidt idéer jeg havde til stedets eksterne kommunikation. Indehaveren ville meget gerne mødes med mig, så det gjorde vi.
Vi talte sammen i halvanden time, hvor jeg hørte om deres voldsomt spændende fremtidsplaner, udfordringerne og alt det som man så gerne ville, men ikke havde tid til. Efter mødet sendte jeg derfor:
En social media plan
En idé til sponsorat
En tekst til en advertorial i forbindelse med sponsoratet
- og jeg elskede at lave de ting! Signaturen på mailen var "Vollerslev kommunikation", som jeg ikke nødvendigvis helt ved, hvem er.
Ligeledes fik jeg to andre idéer, som involverede kommunikationsrådgivning og medieindkøb til restaurationsbranchen, så dem har jeg idé-oplæg på, til de pågældende virksomheder.
Når seje kvinder, som de to her, kan - kan jeg vel også?
Signe Wenneberg |
Marie Jeng |
Nu ved jeg da, hvad jeg skal lave de næste par dage - udtænke snedige idéer og sende dem af sted, rundt om hjørnet og over vandet.
Det der fremtid lyder egenlig meget spændende...
Ingen kommentarer:
Send en kommentar